.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره ملی فیلم زن و خانواده در ساری برگزار می شود

شمال نیوز: مدير كل امور بانوان  استانداري مازندران  از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم زن و خانواده در ساری خبر داد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت 94 به مدت 3 روز در ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ مریم جمشیدی عصر امروز در نشست مطبوعاتی رونمایی از جشنواره فیلم زن و خانواده که با حضور اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را اینگونه بیان کرد: ارتقاء بینش و بصریت نسل جوان نسبت به اهمیت زن در استحکام بخشی به بنیان خانواده ایرانی ، گسترش فرهنگ توجه به خانواده و توجه به امور اجتماعی از اهداف برگزاری جشنواره فلیم زن و خانواده است.
وی افزود: این جشنواره در دوبخش داستانی و مستند برگزار می شود که فیلم هایی که مرتبط موضوع با زن و خانواده است داوری می شود.
جمشیدی نام این جشنواره را اوجا عنوان کرد و توضیح داد: اوجا نام درختی تنومند است که در حال انقراض بوده و نماد ریشه دار بودن خانواده ایرانی است.

دبیر جشنواره زن و خانواده در این نشست اظهار داشت: فراخوان برای ثبت نام اینترنتی در این جشنواره از سی ام آذر شروع می شود و فیلم سازان کشور می توانند تا پایان دی ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
افسانه منادی تصریح کرد: کارگاه های تخصصی سینمایی، ورک شاپ حرفه ای در زمینه فیلم سازی و فیلمنامه نویسی و نشست های تخصصی از جمله برنامه های جنبی جشنواره است.

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در این نشست اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره کشف چهره های مستعد در سراسر ایران است که قرار است در حوزه فیلم های کوتاه و مستند داوری شود.

نگاه زینتی به جشنواره ها نداشته باشیم

کارگردان سینما و تلویزیون ایران گفت: اگر به جشنواره صرفا زینتی نگاه نکنیم، با جشنواره ها می توان طرح موضوع داشته باشیم.
همایون اسعدیان دولتی بودن جشنواره ها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت : جشنواره ای که دولتی باشد با تغییر مدیریت ها ادامه برگزاری و یا نحوه آن عوض می شود.
وی با اشاره به ورود نگاه های جدید از سوی ماهواره ها به دنیای مدرنیته، اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره ها  می توان طرح موضوعی داشت تا با حضور اساتید کشوری  به موضوعات خانواده و زن به شكل جدي‌تر پرداخته می شود.
کارگردان فیلم " طلا و مس" با اشاره به ظرفیت های زیادی که در حوزه فیلم سازی در مازندران وجود دارد افزود: پتانسیل ها در مازندران زیاد اما به امکاناتی نیازمندند.
وی ادامه داد: این جشنواره شاید بتواند به جوانان علاقمند در این حوزه کمک کند تا مسیر بهتری را پیدا کنند.

جمشیدی این جشنواره را به المپیک فرهنگی تشبیه کرد و گفت: مازندران باید به جایگاه شایسته و بایسته خود در عرصه فرهنگ و هنر برسد.

وی با بیان اینکه این جشنواره هم نگاه بومی دارد و هم فرابومی، افزود: برگزاری این جشنواره شاید بهانه ای باشد برای کسانی که مازندران را جدی نگرفته اند و یا کمتر به موضوع خانواده پرداخته اند.

مدير كل امور بانوان استانداري مازندران در پایان خاطرنشان ساخت: از همه شرکت ها و موسسات و، بانکها و خیرینی که نیم نگاهی به فرهنگ و هنر دارند، تقاضا داریم ما را در برگزاری این جشنواره همراهی نمایند.

خاطر نشان می گردد افسانه منادی، لاله اسکندری ، شاهرخی ، همایون اسعدیان ، نادر مقدس و فاطمه معتمد آریا از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم زن و خانواده هستند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.